Alternatívna doprava je rýchlosť a presnosť

Len málokedy si človek uvedomuje ako sa doprava stáva prvou službou alebo skôr prekážkou. Nielen keď sa človek zo Slovenska má možnosť pozrieť do Rakúska, Nemecka, Česka alebo Poľska či severnej Afriky. Stále sa na Slovensku na alternatívu v doprave iba hráme. To čo malo byť vybudované pred 20 rokmi ešte dnes len plánujeme a keď sa to dostavia už nestačí na tie pomery ake v tom čase nastanú. Neplatí to len v prípade že sa na Slovensko pozeráme ako na Múzeum. Nedávno sa pri ceste vlakom nazývaný rýchlik starší pán z Francúzska opýtal či to je vyhliadkova plavba (vlak z Bratislavy do Košíc na trase cca 430 km absolvoval cestu v čase 6 hodín). Keď sme sa s ním rozprávali že toto je normála trasa povedal, že ak bude chcieť niekomu ukázať múzeum dopravy tak ho privedie na Slovensko a nechá ho previesť sa vlakom z Bratislavy do Košíc. Porozprával svoju skúsenosť, ktorú máme aj my, že už 20 rokov vlaky vo Francúzsku (trasu 490 km Paríž – Lyon absolvujú vlakom TGV asi za 2 hodiny). Pri ekologickej alternatíve vlaku namiesto auta si každý chce vybrať rýchlejšiu a pohodlnejšiu variantu. Na Slovensku však z´dlhavá a neustále meškajúca vlaková doprava nie je skutočne vhodná alternatíva k autu. O službách a prístupe sprievodcov radšej ani nehovoríme. (Ak by sa známkovala tak len známkou 4 alebo 5.) Pritom sa stále stretávame s názorom, že predsa diaľniciam je potrebné naliať miliardy a dobudovať ich a železnice predsa počkajú. Opak je pravda. Ak sa Slovensko nezobudí a nezačne staviať železničné rychlodráhy nemá šancu na ekologický rozvoj. Česká republika už plánuje a projektuje rýchlodráhy z Prahy na Nemecko a Rakúsko. EÚ im na to ešte navýši finančné prostriedky a na Slovensku sa o takejto rýchlodráhe ani len nepremýšla. Takto sa dostávame na chvost dopravnej štruktúry v Európe a naše miesto bude ešte ďalej upadať.

Košice a Viedeň opäť spojí IC vlak, do prevádzky sa vracajú reštauračné  vozne. Prehľad zmien cestovného poriadku vlakov osobnej dopravy od 13. 6.  2021 v kocke - Webnoviny.sk
Rýchlik a IC vlak na Slovensku
SNCF. Départs en vacances : "50 à 60% des TGV circuleront"
TGV vlak vo Francúzsku
France could cut number of stations served by high-speed TGV trains
Prepojenie TGV France na susedné krajiny a Mapa vzdialenosti miest s TGV
Train travel in France: A guide to SNCF | Rome2rio Travel Guides
Pět úseků rychlodráhy vznikne ve zrychleném režimu, stavět se má začít do  roku 2025 - Euro.cz
Navrhovaná vlaková rychlodráha v Českej republike.
Košice búrky

Fico avizuje pomoc pre samosprávy zasiahnuté víchricou, Prešov zháňa dobrovoľníkov

10.07.2025 09:54

„Ako malý chlapec som na dedine vždy vnímal štyri ročné obdobia. Prívalové dažde, obrovské búrky a víchrice boli výnimočné, no dnes sa stávajú bežnou súčasťou nášho života,“ dodal.

hasiči, usa

Prekonali 20-metrový zával. Po zrútení časti tunela v Los Angeles zachránili 31 robotníkov

10.07.2025 09:20

K závalu došlo 8 až 9,7 kilometra od jediného vchodu do tunela v priemyselnej časti mesta.

Polícia / Policajné auto /

Akcia „Kolombia“: Podvod na trase Košice-envirorezort a škoda skoro 4 milióny eur. Trnka hovoril o ohromnom úspechu

10.07.2025 08:59, aktualizované: 10:03

Európska prokuratúra (EPPO), ktorá prípad dozoruje, začala vo veci trestné stíhanie.

mariano

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 935x
Priemerná čítanosť článkov: 935x

Autor blogu

Kategórie

Archív